Teamleder til Færdselsstyrelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for ledelse - både på distancen og på tæt hold? Brænder du for at motivere den enkelte medarbejder, dyrke fællesskabet og sikre den faglige udvikling og har du samtidig flair for at lede i en politisk styret organisation? Så er du måske vores nye teamleder i afdelingen Tilsyn på vej, hvor vi søger en teamleder for team Vejsidesyn og parkering.

Hvem er vi?
Færdselsstyrelsen har hovedsæde i Ribe og består af 32 teams. Hovedopgaverne, som Færdselsstyrelsen arbejder med, er trafiksikkerhed, mobilitet og grøn transport på vejområdet. Vi er ca. 600 engagerede kollegaer, med forskellige fagligheder og opgaver. Værdier som handlekraft, fællesskab, læring og meningsskabelse er centrale i vores arbejde, og vi ønsker en kultur, hvor man oplever, at man har indflydelse og at der plads til ambitioner.

Afdelingen Tilsyn på vej, består af to teams: team Vejsidesyn og parkering og team Bilsyn. Der er ca. 50 engagerede og dygtige medarbejdere fordelt på de to teams. Ledelsen i ”tilsyn på vej” består af to teamledere med reference til kontorchefen på området. Samarbejdet på tværs af teamene er essentielt for områdets succes og vi er derfor i tæt samspil og daglig dialog om opgaveløsning og udvikling af området.

Teamets opgaver
Områdets kerneopgave er tilsyn og kontrol på vejen. Vi bidrager til færdselssikkerheden, ved at sikre ordnede forhold på de danske veje via understøttelse af trafikanter, chauffører, virksomheder og myndigheder gennem vejledning, tilsyn og kontrol.

Vejsidesyn består af 8 udkørende inspektører, som laver vejsidekontrol af tunge erhvervskøretøjer og motorcykler. Vejsideinspektørerne bidrager herudover til kontrol med lønvilkår for udenlandske chauffør. Parkering består af 5 parkeringskontrollører, som laver parkeringskontrol på de statslige rastepladser langs motorvejene. Hovedformålet med kontrollerne er, at sikre overholdelse af 25-timersreglen. Det betyder, at man ikke må parkere mere end 25 timer på samme plads. Tillige kontrolleres, at de almindelige parkeringsregler overholdes uanset køretøjstype.

Teamets administration sker i tæt samarbejde med team Bilsyn og understøttes her af juridiske og administrative kollegaer på kontoret.

Områdets opgaver omfatter endvidere bidrag til minister- og departementsbetjening, bidrag til regeludvikling, evt. deltagelse i EU-arbejde (arbejdsgrupper og komiteer), generel vejledning af borgere og virksomheder på hele området samt lettere sagsbehandling. Herudover har vi ambitiøse mål for udviklingen af området, hvorfor diverse udviklingstiltag ligeledes er en fast del af hverdagen. Her arbejder vi bl.a. kontinuerligt med at optimere vores sagsgange og udvikle vores IT-fagsystemer, så vi har den bedste understøttelse af vores opgaveløsning.

Om dig og dine opgaver

Du er en teamleder der går op i medarbejdernes trivsel og dyrker styrken i fællesskabet. Du er lyttende, besidder gode samarbejdsevner og motiveres af, at skabe resultater sammen med andre. Du mestrer kunsten at sætte retning for teamet og afstemme forventninger i en åben og tillidsfuld dialog, der medvirker til at motivere den enkelte. Du er velafbalanceret, har overblik og kan bevare roen under pres og så har du et godt humør. Da teamets medarbejdere alle er udkørende, skal du kunne mestre ledelse på distance.

Du leder med afsæt i vores værdier og evner at oversætte strategien ind i teamets kontekst. Du er vant til eller har flair for at håndtere og effektivt styre en drift. Du har en god procesforståelse og kan sætte dig ind i – og stå i spidsen for udvikling af området i samarbejde med dine lederkollegaer.

Du er dygtig til at kommunikere, både i tale og på skrift. Du forstår at drive kulturen i den ønskede retning via kommunikation, fastholdelse og opfølgning.

Du er en holdspiller og medvirker til et godt og konstruktivt samarbejde på tværs af organisationen og med eksterne interessenter, herunder branchen og departementet.

Du har både lysten og evnerne til at sætte dig ind i de faglige områder og i den forbindelse fungerer som sparringspartner for både medarbejdere og kontorchef. Du vil gerne blive dygtig til at navigere i feltet mellem fagfagligheden og reglerne på området, så du herigennem kan sætte en tydelig retning. Du evner at spille din viden ind i en udviklingsdagsorden med afsæt i den udvikling, der sker i samfundet og det der rører sig politisk.

Din faglige baggrund kan f.eks. være akademisk, men du kan også have en fagfaglig profil, som f.eks. synsinspektør. Det afgørende er, at du forstår at sætte dig ind i og kan navigere i feltet mellem jura og fagfaglighed.

Løn og ansættelsesforhold
Stillingen er en fast stilling på fuld tid, og ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst. Stillingen er til besættelse snarest muligt.
Hvis du vil høre mere om stillingen eller har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte teamleder Michael Haarup på tlf.nr. 41871779.

Ansøgning
Du kan sende din ansøgning sammen med cv og anden relevant dokumentation elektronisk via stillingsopslaget på fstyr.dk senest den 30. juli 2023. Vi forventer at gennemføre første samtalerunde i uge 34 og anden samtalerunde i uge 35.
Mellem de to samtalerunder gennemføres et testforløb, og der indhentes referencer efter aftale med kandidaterne samt straffeattest.



Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Esbjerg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Færdselsstyrelsen, Sorsigvej 35, 6760 Ribe

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 30-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170706&DepartmentId=10047&MediaId=3398&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5874533

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet