Er du en af vores kommende digitaliseringskonsulenter?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Motiveres du af at skabe gode digitale løsninger, der gør en forskel for borgere og samarbejdspartnere i Danmark? Så har du nu muligheden for at blive en del af IT- og Digitaliseringsteamet hos Færdselsstyrelsen.

Hos Færdselsstyrelsen leder vi efter to digitaliseringskonsulenter, der vil være med til at udvikle de bedste digitaliseringsløsninger. Du kan komme med erfaringen fra en tilsvarende stilling eller være nyuddannet inden for it og digitalisering.

Vi forestiller os, at du trives i en afvekslende hverdag med mange forskellige opgaver inden for dit felt og at du har lyst til at skabe dine resultater i tæt samarbejde med dine kollegaer på tværs af hele styrelsen.

Du vil, i din rolle som digitaliseringskonsulent, arbejde med at skabe forbedrede og mere sammenhængende digitale borger- og brugeroplevelser samt effektiviserende digitale arbejdsgange.

Du vil ligeledes spille en vigtig rolle i arbejdet med digital transformation og arbejdet med videreudvikling af det digitale mindset hos styrelsens ledere og medarbejdere.

Det er vigtigt, at du har stor interesse for og viden om de forretningsmæssige muligheder med digitalisering i et kunde- og procesperspektiv. Vi ser derfor gerne, at du har en stor nysgerrighed på nye teknologier og gerne et kendskab til RPA, procesoptimeringssystemer samt forskellige former for AI og Machine-learning.

Dit hovedfokus vil være at arbejde tæt sammen med vores forretning omkring digitaliseringsforløb i styrelsens forskellige fagområder. Initiativerne udvikles og afprøves hurtigt og effektivt i pilotforløb, og skaleres efterfølgende bredere og dybere i forretningen, når de forventede gevinster materialiserer sig. Digitaliseringsarbejdet vil tage afsæt i agile udviklingsprincipper og metoder.

Fagligt forventer vi, at du har en relevant længerevarende uddannelse og erfaring fra en tilsvarende rolle gerne i offentlig kontekst, samt relevant uddannelse og evt. certificeringer indenfor digitalisering, projektledelse og forandringsledelse (SCRUM, PRINCE2, LEAN, ADKAR eller tilsvarende).

Du er vant til at være vedholdende nysgerrig, pragmatisk, serviceminded og en god faglig rådgiver, og kan slet ikke lade være med at holde dig fagligt ajour. Du elsker at formidle din viden på en let tilgængelig og forståelig måde. Du arbejder sikkert selvstændigt, metodisk og målrettet med dit fagområde og inddrager aktivt dine interessenter og kollegaer samtidigt med, at du har et udpræget fokus på muligheder og de gode løsninger. Du er nytænkende og har modet til at udfordre det bestående, og trives både med at arbejde selvstændigt og som en del af et team.

Vi kan tilbyde ansættelse i ambitiøs organisation i en spændende udvikling, hvor du får gode muligheder for at påvirke din egen hverdag i løsningen af dine opgaver. De 17 kollegaer i IT- og digitaliseringsteamet har et hovedfokus på at understøtte styrelsens forretningsområder bedst muligt gennem vores it-leverancer og projekter. Vi er et fagligt stærkt og ambitiøst team med en uhøjtidelig tone med plads til et godt grin.

Rent praktisk vil stillingen være en fuldtidsstilling med ansættelsessted ved Færdselsstyrelsens hovedkontor i Ribe, og med rejseaktivitet rundt i Danmark. Vi har dog lokationer i det meste af Danmark, så stillingen kan besættes i andre byer end i Ribe. Du må gerne tilkendegive dette i din ansøgning, hvis du ønsker at møde ind på en anden af vores lokationer. Færdselsstyrelsen er en pendlervenlig arbejdsplads med fokus på fleksibilitet og et arbejdsliv i balance. Vi tilbyder derfor også udstyr til en hjemmearbejdsplads.

Kan du se dig selv i ovenstående muligheder, så vil vi rigtig gerne modtage din ansøgning. Sidste frist for at indsende din ansøgninger er den 16. juni 2023.

Løn og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst med forventet opstart den 1. september 2023.

Vi forventer at afholde første og anden samtaler henholdsvis den 27. juni og 6. juli 2023. Begge samtaler afholdes fysisk ved Færdselsstyrelsen i Ribe. Vi gør opmærksom på, at der i rekrutteringsprocessen kan indgå en case eller tests.

Hvis du har yderligere spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte teamleder Henrik Flindt på tlf. 4027 2205 eller på mail hefl@fstyr.dk
Du er også meget velkommen til at kontakte Digitaliseringskonsulent Kathrine Boldsen på tlf. 4187 5594 for at høre mere om arbejdet med digitalisering i styrelsen.

Der vil blive indhentet referencer og straffeattest som led i ansættelsesforløbet.

Ansøgningsfrist

16-06-2023

Tiltrædelsesdato

01-09-2023

Arbejdssted

Ribe

Arbejdstid

37

Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, uanset personlig baggrund, til at søge.



INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Esbjerg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Færdselsstyrelsen, Sorsigvej 35, 6760 Ribe

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169221&DepartmentId=10047&MediaId=3398&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5838429

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet